Antreprenori care produc sau sunt în curs de a obține certificarea produselor cu indicație geografică (IG), denumire de origine (DO) sau specialitate tradițională garantată (STG), și-au expus produsele  pentru degustare în cadrul unui eveniment inedit cu genericul Povești pe acoperiș „Autentic Moldovenesc”. Evenimentul a făcut parte din cadrul Campaniei de promovare „Autentic Moldovenesc”, lansată de Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), Portalul de știri AGORA și EA.md, cu finanțarea Proiectului UE „Suport pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală” în Republica Moldova.

În deschiderea evenimentului, expertul cheie din cadrul Proiectului UE ”Suport pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală” în Republica Moldova, Yuriy Kapitsa a menționat că unul din obiectivele de bază ale proiectului este îmbunătățirea sistemului indicațiilor geografice în Republica Moldova. În acest sens, experții internaționali au analizat dificultățile din sistem și au propus soluții, au identificat produsele tradiționale cu potențial pentru a obține protecția IG, au organizat ateliere de lucru și seminare pentru autoritățile publice și producătorii locali.

Anatol Fală, expert din cadrul Proiectului a prezentat studiul, la baza căruia au stat rezultatele campaniei naționale de identificare a produselor, băuturilor și bucatelor specifice anumitor regiuni geografice, care ar putea fi promovate sub o indicație geografică sau în calitate de specialități tradiționale garantate, care a fost desfășurată în perioada august-octombrie 2017. În cadrul studiului, au fost identificate 67 produse, dintre care 7 sunt deja în process de obținere a protecției IG sau a STG. Aceste produse sunt: Kaurma (produs din carne de oi), Brânză de capră de Măgura, Miere de Codru, Miere din Codrii Tigheciului şi Mousse de miere cu pomuşoare de pădure, Pistilul de fructe, condimentul pisat uscat din ardei roşu dulce.

În cadrul evenimentului, trei producători și-au prezentat istoriile de succes. Astfel, participanții au putut afla cum a fost dezvoltată afacerea cu Brânză de Măgura, cu Pistil din fructe de Criuleni sau cea cu Prune cu miez de nucă în vin roşu de Lalova.

Mai multe fotografii aici.