Centrul CONTACT, împreună cu partenerii locali AXA Management Consulting și Eco-Răzeni, au lansat o Campanie de informare „Antreprenoriatul social, aproape de nevoile refugiaților”. Campania se desfășoară în cadrul proiectului EU4Youth – Valorificarea potențialului tinerilor antreprenori sociali din Moldova și Ucraina” (EUnlocking), finanțat de Uniunea Europeană, prin intermediul Programului EU4Youth.

Prin această Campanie, organizatorii își propun să promoveze rolul și implicarea afacerilor sociale și a antreprenorilor sociali în susținerea refugiaților din Ucraina. „Antreprenorii sociali sunt alături de nevoile refugiaților” este mesajul Campaniei, prin care se dorește sensibilizarea publicului larg, valorificarea economiei sociale și susținerea antreprenorilor sociali în condiții de criză umanitară.

De la începutul războiului din Ucraina, peste 300.000 de refugiați ucraineni au intrat în Republica Moldova, inclusiv 136.727 de minori. Pentru a oferi suport și ajutor refugiaților, mai mulți antreprenori sociali s-au solidarizat și au prestat servicii de alimentare, cazare, activități educaționale, servicii de sănătate etc.

Sergiu Gurău, fondatorul Întreprinderii sociale „Floare de cireș”

a fost alături de refugiații din Ucraina de la începutul războiului. „Începând cu sfârșitul lunii februarie, mai multe centre de refugiați ne-au apelat telefonic, și ne-au întrebat dacă putem să ne implicăm și să oferim hrană pentru refugiații din Ucraina. Nu am putut refuza pentru că aceasta este misiunea unei afaceri sociale, să fie alături de nevoile oamenilor și să contribuie la soluționarea problemele sociale. În această perioadă am pregătit și livrat circa 13400 porții de mâncare (mic dejun, prânz și cină) către 11 centre de refugiați din r. Ialoveni și mun. Chișinău”.

Campania se va desfășura timp de 2 luni, iar materialele și evenimentele acesteia pot fi urmărite pe grupul de Facebook „Rețeaua antreprenorilor sociali din Moldova” sau pe paginile organizatorilor.