Peste 1000 de adolescenți din 25 de școli din raioanele Soroca, Călărași, Nisporeni, Strășeni și Căușeni au participat, pe parcursul lunii septembrie, la o cercetare care să le evalueze nevoile privind ghidarea în carieră, abilitățile antreprenoriale și dezvoltarea personală. Responsabili de intervievare și colectare a datelor au fost 25 de tineri din cele 25 de școli, susținuți de profesorii parteneri din cadrul proiectului „Joboteca – program pilot de pregătire a tinerilor din Moldova pentru piața muncii”.

Cei 25 de tineri au participat anterior la o instruire privind colectarea datelor și realizarea focus grupurilor, iar, odată cu începerea anului școlar, aceștia și-au pus în practică noile cunoștințe. Astfel, cu suportul profesorilor aliați, tinerii cercetători au organizat în școlile lor peste 70 de interviuri și aproape 30 de focus grupuri, colectând mai mult de 1000 de chestionare.

„Tânăra din școala noastră care a participat la instruire era sceptică inițial și nu era motivată să participe, însă, după cele trei zile de instruire și interacțiune cu alți tineri și traineri, eleva a revenit foarte entuziasmată. A spus ca instruirea a ajutat-o să se deschidă și și-a manifestat dorința de a participa și la următoarele evenimente”,

a povestit Tatiana Sandu, profesoară aliat din Liceul „Mihai Eminescu”, satul Sipoteni.

Procesul de colectare a datelor și de intervievare a colegilor i s-a părut interesant și instructiv Biancăi, o tânără de 14 ani: „Mi-a plăcut foarte mult să lucrez cu elevii din școală. Intervievarea copiilor pe care nu-i cunoșteam m-a ajutat să aflu lucruri noi despre ei. Toți au fost activi și mă bucur să am în școală colegi atât de interesanți.”

În urma analizei datelor colectate, Terre des hommes Moldova urmează să elaboreze și să ajusteze programul JOBOTECA în funcție de necesitățile exprimate de tineri.

Proiectul „JOBOTECA – Program pilot de pregătire a tinerilor din Moldova pentru piața muncii” este implementat de Fundația Terre des hommes, biroul România și biroul Moldova, în parteneriat cu Ministerul Educației și Culturii al Republicii Moldova, în perioada februarie 2021 – ianuarie 2024. Proiectul are o valoare totală de 1 110 396 euro și este cofinanțat de Uniunea Europeană în proporție de 90%.