Universitatea joacă un rol important în furnizarea instruirii și dezvoltarea esențialului forței de muncă în Moldova. Din păcate, față de acum zece ani, astăzi în instituții studiază de două ori mai puțini studenți, iar perspectivele sunt și mai mari îngrijorătoare. Pentru a crește atractivitatea Universității de Stat „Bogdan Petriceicu Hașdeu” din Cahul – unul dintre stakeholderii strategici ai „EU4Moldova:Startup City Cahul”, în special în perioada admiterii, cu suportul proiectului a fost lansat un program de consolidare a capacităților instituționale de comunicare ale universității. Prin intermediul acestuia, au fost oferite mai multe acțiuni de asistență și suport de comunicare pentru promovarea ofertei educaționale a universității și atragerea mai multor candidați la studii.

În prima fază a proiectului, o echipă de experți în comunicare a elaborat o cercetare pentru auditul comunicării universitare – cel mai complex complet pentru evaluarea eficienței comunicării. Acesta a fost prezentat reprezentanților universității pentru a implementa măsurile și recomandările pe termen scurt ți lung.

În a doua fază, reprezentanții universității au fost invitați la un training de comunicare pentru a-și îmbunătăți abilitățile strategice de comunicare. Cei 23 de participanți au beneficiat de instruire privind elaborarea planurilor de comunicare, crearea instrumentelor și alegerea canalelor de comunicare potrivita, comunicarea digitală etc.

În rezultatul trainingului, universitatea s-a bucurat de consultanță și mentorat pentru implementarea unui plan de comunicare privind promovarea ofertei educaționale. Special pentru instituție, a fost elaborat un ghid de comunicare care îi va ajuta pe reprezentanții universității să comunice strategic.